Leaderboard Nuffnang

Saturday, October 30, 2010

Cobalah Untuk Setia

Sejahat-jahat gua, takkan takda langsung sifat gua yang baik. Kadang-kadang bila gua jadi baik mesti sifat jahat dari orang lain menghentam gua. Ini  kah yang dinamakan karma? Karma merupakan konsep penganut agama hindu yang menegaskan apa yang telah berlaku akan berlaku semula. Kau buat jahat, nanti jahat tu hentam kau balik.  Jadi, adakah gua ditelan karma? Gua pernah jugak lah bila berkapel gua coba untuk setia. Gua serious, gua nak setia. Tapi bila gua dah setia macam-macam hal pulak yang jadi yang boleh buat kesetian gua tercabar. Bila gua nak setia, awek gua kasi pijak kepala gua. Dia tau gua sayang dekat dia. Jadi dia boleh buat sesukahati dia. Gua memang pendiam, tapi dalam hati gua dah macam mechanical machine dia berfungsi. Setiap saat yang berlalu gua berfikir panjang. Sebab tu gua diam. Gua tak suka marah. Gua serap je pressure yang gua terima. Kawan-kawan gua banyak cakap gua ini if kene hentam dengan awek gua bantai senyap. Diorang tak tau gua duk pendam jek. Tunggu masa nak pecah jek. Lu all tau kan. Kesabaran manusia ada had dia. Takda manusia yang boleh sentiasa bersabar kecuali Nabi-Nabi Allah. Dulu gua pernah sabar gila bila kene hentam dengan awek yang gua sayang. Tapi kesabaran gua dipijak-pijak pulak. Gua sedar. Gua takda buat salah apa sangat lah. Tapi gua sentiasa dihentam. Lama-lama gua dah tak tahan memang gua meletop. Sampai sudah gua tinggalkan awek tu. Nak buat macamana, bila orang tak reti nak respect gua. Bukan susah pon nak jadi peneman hidup gua. Apa yang gua nak adalah senyuman dari awek gua. Gua tak mintak lebih. Simple. Sampai mati lu dengan gua. Gua taknak pisang berbuah dua kali. Sekian dari gua. 


8 comments:

Anonymous said...

KARMA?memang orang kate cam 2..
what goes around comes around.what you do to others, tomorrow they may do to you. If you are a bad person, and do bad things to people, eventually, it will catch up to you, and bad things will happen to you.
~S

Unknown said...

smile beb.. :)

. said...

respect
bila dia dah tak respect,
memang rasa sangat tidak best

roq said...

chill :)....jemput2 lah kesini ye :)

Nur Insyirah said...

1.sabar.
2.muhasabah
3.bertenang
4.make decision :)
5.Tawakal.

Nur Insyirah said...

1.sabar.
2.muhasabah
3.bertenang
4.make decision :)
5.Tawakal.

:)

Nur Insyirah said...

1.sabar.
2.muhasabah
3.bertenang
4.make decision :)
5.Tawakal.

:)

Anonymous said...

best citer nih